vakantieverslag - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu vakantieverslag - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

31 Augustus 2008 | Nederland, Maarssen

Op tijd vertrokken naar Vancouver en een rustige vlucht. Dan aangekomen in ons hotel gaan we lekker fast fooden mmmmm.
Dan gaan we lekker slapen om de volgende morgen uitgerust op pad te gaan.
Next morning
Eerst in het Metrotowncenter geshopt Ipod Nano Nintendo ds Ipod shuffle en dan lekker bij Starbucks lekker koffie drinken, dan terug naar het hotel om onze koffers te halen en dan op weg naar Cruise Canada waar we om 14.30 uur onze camper op konden halen. Na instructies e.d. konden we eerst boodschappen doen en dan op weg naar Hope waar we een Camping zochten voor onze eerste overnachting. De volgende morgen gaan wij naar de Hells gate met een airtram die over een smalle kloof waar de fraser river doorheen dendert gaat. Aan de overkant kunnen we over een suspencebridge wandelen over het denderende water.
Dan even wat drinken en verder met de Camper naar Ashcroft een plaatsje waar alles er nog uitziet als uit de jaren 1800 Cowboytijd. Het was daar snikheet, we hebben daar gelunched en zijn toen weer verder gereden. Toen zijn we tot Salmons arms door gereden maar daar waren geen plaatsen vrij voor de camperm, dan maar doorrijden naar Sicamous het volgende plaatsje daar hadden ze plek gelukkig voor 2 campers. De kids gingen daar lekker zwemmen. Tijdens het eten hebben wij een houtvuur gemaakt en gingen de kids moppen vertellen om het houtvuur.

Next day
Onderweg gingen we ontbijten want het brood was op, bij Tim Hortons, heerlijke sanwiches. In Yoho's park reden we naar de Takakaw Falls daar moesten we via haarspeld bochten de berg op dit lukte niet met onze camper in de bocht, de andere camper reed iets te veel door en reed tegen ons aan dus dat was flinke schade aan onze bumper en hun deur. Toen gingen we maar terug om erger te voorkomen.Toen zijn we naar Lake Louis gereden, dit was echt een mooi blauw meer met op de achtergrond de mooie bergen. Toen begon het te onweren alle kanten om ons heen, en zijn we terug gegaan naar de camper. Eenmaal op weg begon het hard te plenzen. Het dakrraampje zat vast en kregen wij niet dicht dus regende het in, we hebben een slaapzak daar onder gelegd. Toen kwamen we in Banff aan een mooi en gezellig wintersportplaatsje, daar hebben we een plaatsje op een camping gevonden. Aan de rand van het centrum kwamen we een muldeer tegen. Hij liep naar de overkant waar huisjes stonden en ging daarvoor in het gras grazen. Bij onze camper hebben we heerlijk buiten gegeten en later lekker geslapen met regen en onweer. De volgende ochtend buiten ontbeten met gezelschap van Alvin en the chipmunks eekhoorns. Daarna opweg naar Johnston Canyon waar we een wandeling van 1 uur heen en 1 uur terug door de bergen maken en uiteindelijk bij mooie watervallen komen. Als we beneden zijn dan even luchen en verder met de camping naar Peyto lake, ook weer een mooi meer.
Toen we de grens van Banff naar Jasper park over gingen zijn we op zoek gegaan naar een plekje voor onze camper. Bij Wilcox Creek vonden we 1 plekje en 1 plek voor invalide, die hebben wij stiekem maar genomen. De kids gingen gelijk spelen met boomstammen en rotsstenen gingen ze iets bouwen. S avonds toen we gingen slapen ging het heel hard plenzen en lekte het dakraam weer Ed en René zijn druk bezig geweest met een mes als schroevendraaier om het horrooster die ervoor zat eruit aan het draaien en konden toen met veel kracht het hefboompje naar beneden krijgen en konden we eindelijk gaan slapen met het gezellige gekletter van de regen. De volgende morgen een klein stukje rijden naar de Columbia Icefields, daar gingen we met een snowcoach de ijsvelden op we reden op een 300 meter dikke ijslaag naast ons konden we grote gaten zien die dwars door het ijs naar beneden gingen en waar het smeltwater doorheen liep het ijs was heel mooi blauw. Boven mochten wij eruit en moest tussen de oranje pionnen blijven. Bij de blauwe pionnen zaten gaten daar mochten wij niet komen. Het was er spiegelglad maar heel erg mooi, met op de achtergrond de stenen rotsen. Tussen de rotsen in was een mooie regenboog te zien, het had net geregend en de zon ging schijnen. Daarna zijn we naar de Athabasca Falls gereden. Wat een mooi natuurgeweld, het water denderde meer dan 60 meter naar beneden een smalle kloof in. Je kon boven op de waterval kijken naar de rivier waar hij uit kwam en je kon een stuk naar beneden en er omheen lopen daar zag je hoe hij met denderend geweld de kloof in ging en ook kon je zien hoe hij een stuk lager weer in een river verder ging. Toen weer verder op zoek naar een KOA camping vlak bij Jasper. Onderweg zien wij een Elk grazend langs de weg, even foto's maken. Dan komen we eindelijk bij de camping aan, het is een mooie camping bij een ranch. Daar was een groot houten prieel met een groot kookeiland waar drie kookplekken waren. Er stonden picknicktafels om aan te eten. Omdat de jongens de bbq niet aankregen en het ineens begon te regenen zijn we daar de hamburgers gaan bakken. Yvonne en René waren druk aan het bakken, ondertussen hebben wij 2 tafels tegen elkaar gezet en de tafels gedekt en twee kaarsjes op tafel gezet, het heel gezellig eten. Er was daar ook nog een prieel met een kampvuur in het midden en zitjes eromheen, maar we waren te laat klaar met het eten om er nog bij te kunnen zitten. Vanmorgen lekker ontbeten in het houten prieel want het regende. Na de boodschappen doen onderweg zien we ineens een beer langs de weg aan een struik bessen eten, we gingen te snel om te kunnen stoppen om foto's te maken omdat er auto's achter ons zaten, helaas. Onderweg komen we het Yellowhead lake tegen, even vanuit de camper een foto maken. Onder aan de Mount Robson stoppen we om te lunchen dan weer verder naar een camping zoeken die hebben wij gevonden. De jongen zijn nu naar de Helcken Falls kijken, de kids zijn aan het zwemmen, ik was een beetje misselijk van het geschud in de camper en ben dus bij de kids gebleven samen met Yvonne.

Groeten.