vakantie Canada rest verslag - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu vakantie Canada rest verslag - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

vakantie Canada rest verslag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

31 Augustus 2008 | Nederland, Maarssen

donderdag 21 augustus

Na het ontbijt gaan we op weg naar het raften.
Wij krijgen daar allemaal een wetsuit aan, surfwaterschoenen hebben we zelf al meegenomen. Na het verkleedpartijtje gaan we met een bus en de boot erachter op weg het Wells Gray park in. Als we in het bos bij een open pad aankomen, stoppen we en moeten de mannen de boot over het pad naar beneden toe dragen. We krijgen allemaal een helm op en een zwemvest aan en moeten ons om de beurt aan een touw het water in laten zakken om ons wetsuit nat te maken. Het touw moeten we goed vast houden anders drijf je met de stroming mee het water op.. Dan moeten we de boot in en krijgen instructies over het peddelen e.d.
Dan gaan we dan eindelijk de Clearwaterriver en Thompsonriver op die uiteindelijk overgaat in de Fraserriver. Het was echt supercool over het wilde water met grote golven over ons heen klotste we door het water. Op een rustig stuk gingen we een hoek in waar we een inham in de berg zagen, waar beren in overwinteren.
Toen we op een wat rustiger stuk zaten, gingen Ed, Erwin en René in het water en dreven op de stroming van het water vooruit achter onze boot aan. Ed en Erwin gingen van een 10 meter hoge klif af springen in het 25 meter diepe water. Het was echt fantastisch allemaal.
Na het raften nog een stukje rijden en dan eten en wat drinken in een restaurantje.
We waren na het eten net op weg, ziet Melissa ineens een beer op de berg aan de andere kant van de rivier waar wij langs reden, het was een kleine beer. Jammer genoeg te ver weg om een foto van te nemen vanuit de auto.
Voordat we bij onze camping aankwamen stonden er 2 herten in de struiken rechts van ons langs de weg, we konden nog stoppen en een foto maken. Daarna naar de camping aan de Fraserriver. Er was een strandje bij met een rotsformatie waar tussen de kinderen konden spelen en zich verstoppen. De kids hebben zich daar goed vermaakt. 's avonds naa de lasagna eten gingen de mannen een kampvuurtje maken van het hout dat zijzelf met een bijl klein gekapt hadden. We hebben gezellig om het vuur heen gezeten en met de kinderen liedjes gezongen en gekletst. Er stond een mooie sterrenhemel waar we de grote en kleine beer hebben gezocht (steelpannen). Daarna was het tijd om te gaan slapen.

vrijdag 22 augustus

Na het ontbijt weer op weg, in de middag stoppen wij in Whistler, waar in 2010 de Olympische winterspelen worden gehouden. Daar eten we wat bij de Big M. Daarna gaan we verder op weg naar Vancouver waar we een stukje verkeerd rijden naar onze camping toe en komen uit in Stanleypark. Daar komen we een rotonde tegen waar we kunnen draaien, zodat we weer terug kunnen om uiteindelijk de goede route te nemen naar onze camping, dit valt niet mee in de spits.
Op de camping aangekomen drinken we wat en de kinderen spelen in de speeltuin, de mannen doen boodschappen. 's avonds gaan we naar de Capilano suspension bridge. Een hangbrug die 70 meter boven de Capilano Canyon hangt en 120 meter lang is. Ik ga er ook overheen alhoewel ik het eng vind zo hoog en wiebelend over de brug heen maar al met al valt het mij mee, terug ga ik alleen over de brug.

Zaterdag 23 augustus

Vroeg op om naar Horshoebay te rijden waar we de oversteek maken naar Vancouver Island. Na 1 1/2 uur varen zijn we in Nanaimo waar we verder rijden door de bergen naar Tofino waar we een plekje op een camping Mckenzie beach vinden. Daar hebben de kids lekker gezwommen in het binnenzwembad want het regende de hele dag buiten. 's avonds macaroni gegeten en Yahtzee gespeeld daarna slapen.

zondag 24 augustus

Na het ontbijt op weg naar Ocean Outfitters waar we de Whalewatching/Bearwatching/Hotspringcoves gaan doen. We moeten daar 3 kwartier op de kapitein van de boot wachten (hij had zich volgens mij verslapen). Dan gaan we eindelijk op weg naar een tijd te hebben gevaren en geklotst, stopt hij de boot, er liggen nog 2 boten van een andere organisatie stil op dat stuk. Er zijn waarschijnlijk walvissen gesignaleerd. Wij kijken en kijken maar zien niets, tot we eindelijk weer verder gaan. Als we bij Hotspring Coves aan komen hebben we nog steeds niets gezien, geen beer en geen Orka/walvis.
We lopen over een boardwalk door het regenwoud, een wandeling van 2 km, ongeveer een 1/2 uur naar de Hotspring Coves.
Daar komt warm zwavelhoudend water langs de rotsen als een waterval naar beneden. Het is een soort vulkaan waar het water uitkomt als je dicht bij de oorsprong staat ruikt het naar rotte eieren, maar onder de waterval en in het water ruikt het anders. Het is heel erg lekker om onder de waterval te staan. Tussen de rotsen vormen zich kleine baden waar je in kunt liggen, het is lekker warm.
Na het badderen gaan we lunchen en aankleden. Dan weer de 2 km. terug door het mooie regenwoud met aparte bomen en mooie varens en tijgerslakken. Als we weer terug bij de boot zijn gaan we terug over open zee dan hebben we grotere kans op walvissen. We zitten te turen en turen en zien veel water en golven maar geen Orka's of walvissen. Dan komen we rotsen tegen waar zeeleeuwen liggen te zonnen, we zien ook een kleine soort walvis (lijkt op een dolfijn) een keer boven water komen. Als we in Tofino aankomen hebben we nog steeds geen Orka of beer gezien. We zijn een beetje teleurgesteld.
Na boodschappen te hebben gedaan en naar het skateboarden kijken zijn we in een restaurantje uit gaan eten. Daarna terug naar de camping en tot 9 uur zwemmen. Na het zwemmen nog wat gezellig kletsen en naar bed toe.

Maandag 25 augustus

's morgen in het JAJA zonnetje ontbeten, daarna over het strand wandelen lekker uitwaaien, wat foto's nemen en de kids met hun voeten door het water. Om kwart voor elf terug want we moeten voor 11 uur uitchecken. Dan gaan we op weg naar Victoria, daar hebben we een mooie camping, we staan met de camper aan het strand. De kinderen spelen met een hut die gebouwd is van hout wat is aangespoelt. We maken een kampvuur op het strand en zitten er gezellig omheen met een biertje/malibu met jus. Ondertussen staan de kippenboutjes en gehaktballetjes in de ovens te bakken. We eten bij het kampvuur, op een grote balk zetten we het vlees, aardappelsalade, cowlsalade en garlicbread neer. Het was heel gezellig zo bij het knetterende kampvuur en de ruisende golven.

dinsdag 26 augustus

Heerlijk in het zonnetje ontbeten, daarna over het strand wandelen. Edwin vindt onder een rotsblok allemaal slangen rrrrrrrrrrrr, leuk hé René!!!
Na het afkoppelen van de camper gingen we naar het centrum van Victoria waar we nergens een parkeerplek voor campers konden vinden. Toen hebben Ed en René ons in het centrum afgezet en zijn zij met de camper buiten het centrum gegaan en hebben daar de camper geparkeerd. Ze moesten een half uur naar het centrum lopen. Victoria is een gezellige mooie engels uitziende stad. Het was heel gezellig om door de winkelstraatjes te wandelen, dan langs de haven waar allemaal mensen wat geld wilde verdienen door pantoniem te spelen of acrobatische dingen doen of kunstenaars die je wilde teken. Ook zaten er indianen die sieraden e.d. verkochten
Via de haven liepen we naar het parlementsgebouw. Daarna weer terug naar de winkelstraatjes door naar Chinatown, het was de oudste van Noord Amerika maar niet zo groot.
Via Chinatown liepen we naar de griek waar wij gingen eten, het eten was heerlijk.
Daarna gingen Ed en René de camper weer ophalen en daarna ons.
Bij de camping weer aangekome regende het en gingen wij in het clubhuis van de camping poolen en darten totdat we weer naar bed gingen.

woensdag 27 augustus

Op tijd op want we moeten de veerboot van 10.00 uur halen en het is ongeveer een uur rijden en we moeten 3 kwartier van te voren aanwezig zijn anders vervalt je reservering. Als we daar aankomen eten we wat in de camper. Daarna gaan we op de boot. Onderweg kijken we 1 1/2 uur of we nog Orka's kunnen ontdekken maar weer niets. Als we in Vancouver zijn aangekomen is het maar een klein stuk rijden naar de camping waar we onze laatste 2 dagen verblijven. In de middag gaan we naar een shoppingmall die ongeveer een half uur lopen van de camping ligt. Na het shoppen nemen we van een smulplein eten mee voor het avondeten. 's avonds JAJA regent het weer dus dan maar een boek lezen op bed.

donderdag 28 augustus

In de camper ontbeten want het regende. Daarna met de Skytrain en de bus naar Stanleypark waar we naar het Vancouver Aquarium gaan. Daar zien we veel mooie vissen. Ook Beluga's en baby Beluga zij is 10 juni geboren (de geboorte kun je zien op Youtube als je zoekt onder baby Beluga). Ook is er een dolfijnenshow. Omdat het nog steeds regent als we terugkomen van het Aquarium gaan we boodschappen doen voor het eten en daarna terug naar de camping en eten. Daaran koffers inpakken en naar bed.

Vrijdag 29 augustus

De mannen zetten ons om kwart voor elf met koffers af op het vliegveld waar wij onze koffers in een kluis zetten. De mannen brengen de campers terug en komen dan met een taxi naar het vliegveld. Daar vertoeven we de hele dag tot we om 21.05 de lucht in gaan en vliegen in 1 uur naar Calgary waar er nog meer mensen instappen in ons vliegtuig. 1 uur en 1 kwartier later gaan we weer de lucht in. Ik ga dan lekker slapen en wordt tot 1 uur voor de landing wakker. Zaterdag 30 augustus om 17.00 uur landen we op Schiphol 1 kwartier eerder dan verwacht. Op Schiphol wachten we op onze koffers en gaan dan naar het taxibusje dat buiten op ons wacht. Die brengt ons terug naar huis waar onze vakantie ten einde komt en 3 koffers vol wasgoed staan te wachten om gewassen te worden.

Nu zondag 31 augustus is alles uitgewassen en bijna droog, dus morgen lekker strijken.