Fort Myers-St. Petersburg-Orlando - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Fort Myers-St. Petersburg-Orlando - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Fort Myers-St. Petersburg-Orlando

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

11 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Florida

7 augustus

Vanmorgen bij het hotel ontbeten, daarna naar Fort Myers Beach, waar wij gaan parasailen. Het is bewolkt, we moeten 1 1/2 uur wachten voor we kunnen parasailen want er zijn nog anderen voor ons. Dan gaat het warm water regenen, de temperatuur is verder goed dus maakt het niet veel uit. De kids spelen op het strand met zand en water. Wij kijken een beetje over het water en zien daar dolfijnen zwemmen, ze zwemmen gewoon aan de kust waar de mensen aan het zwemmen zijn. Het is moeilijk om ze op de foto te zetten, want net als je klikt zijn ze al weer onder. Wij vinden het heel bijzonder dat ze zo dicht bij de kust zwemmen. De man van het parasailen zeg dat het heel normaal is daar. Er was een vrouw de dag ervoor die kwam lijkbleek uit het water en zei dat er haaien zwommen, maar het waren de dolfijnen. Melissa en Edwin zien ook nog een rog boven het water uit springen. Dan gaan we met de speedboot op weg om te parasailen. Iedereen doet mee behalve Yvonne en Bianca. Het was heel erg cool, we maakten 2 keer een dip in het water (met je voeten door het water en weer omhoog). We gingen met zijn vieren tegelijk omhoog Bjorn, Amber, Edwin en Erwin en Rene, Melissa, Melanie en ik. Daarna bij het hotel eten, waar we een eekhoorntje langs de rand zien lopen.

8 augustus

Vanmorgen na het ontbijt gaan we naar het Sanibel eiland, dit eiland staat bekend om zijn vele mooie schelpen. De kinderen hebben allemaal een tasje bij zich om hun mooie vondsten in te doen. Het is goed heet en de zon schijnt flink. Je kan hier heerlijk door het water een lange wandeling maken langs het strand. De kinderen spelen in het zand met water en zoeken naar schelpen. Na het strand avontuur rijden we naar St. Petersburg waar we in ons hotel inchecken. Als we op onze kamer zijn begint het flink te regenen en te onweren. Erwin had zijn auto geparkeerd beneden bij onze hotelkamers maar kreeg zijn raam niet meer dicht, hij deed toen helemaal niets meer. Hij bellen naar Thrifty waar we de auto hebben gehuurd. Hij moest van alles doen, maar niets hielp. Ze zouden een nieuwe auto komen brengen. Na ongeveer 4 1/2 uur kwamen ze een ander auto brengen en namen de andere weer mee terug. We hebben toen bij het hotel in een Indiaas restaurant gegeten. Het eten was er goed. Er was ook nog karaoke bij het restaurant maar niemand ging zingen. Melanie wilde wel maar niemand wilde met haar meezingen, ze wilde niet alleen.

9 augustus

Vanmorgen gingen we met de auto naar Kelly park in Apopka, ongeveer 2 uur rijden. Als we daar aankomen om 11.30 is het park vol. Om 14.15 uur mogen wij het park pas in. In de tussentijd gaan we bij de Subway een broodje eten. Dan nog een uurtje wachten in een hele lange rij met auto's vol met autobanden. Gelukkig hebben Ed en Bianca niemand achterin de auto, zodat we daar veel banden kwijt kunnen. Eindelijk mogen wij er in, het is de moeite waard geweest.
Het is daar heel erg mooi. De rivier is heerlijk koel, ik denk een graad of 22. Kouder dan de zee die hier een graad of 32 is.
In de banden drijven we door een stroming door de mooie natuur. Bianca en Amber worden nog door een insect gestoken. Yvonne zuigt het gif eruit bij Amber. Erwin haalt uit de auto spul om erop te smeren. Gelukkig gaat het daarna goed met haar. Het water is mooi helder, aan de oevers groeien waterlelies. Als we beneden zijn moeten we weer naar boven lopen om weer de rivier op te kunnen. Onderweg zien we 2 wasbeertjes, en in een aantal webben zien we hele grote spinnen, nog niet zulke grote gezien in Nederland.
Op een bordje staat dat er krokodillen kunnen zijn maar wij hebben niets gezien. Wel moest Erwin in de remmen op zijn band omdat hij een slang door het water zag gaan. Hij vroeg nog aan een vrouw van het park over de slang, maar deze was gelukkig niet gevaarlijk. Het was echt heel erg SUPER daar. Je ziet ook overal gezinnen bij elkaar zitten die aan het bbq-en zijn. Er staan overal van die ijzeren bakken waarop je kan bbq-en. Het ziet er allemaal heel gezellig uit zo in het bos daar om de rivier heen (echt een aanrader).
Later terug lopend naar de auto zien we nog een eekhoorntje de boom in klimmen. Na de leuke dag gingen we op we naar onze Villa.
We zijn een stukje verkeerd gereden maar uiteindelijk komen we daar aan. Iedereen kijkt zijn ogen uit zo groot is het in de villa. We hebben 3 zit gedeeltes met ieder 3 banken, een grote eetkeuken, 5 slaapkamers en badkamers, een mooi zwembad met ernaast een bubbelbad echt geweldig. De kinderen gaan gelijk weer zwemmen. Edwin en Erwin gaan boodschappen doen. Daarna gaan we gezamenlijk eten. Nog even rustig zitten en dan naar bed.

Morgen zet ik er nog nieuwe foto's op en schrijf ik het verslag van vandaag dat we naar Seaworld zijn geweest het is nu 12.00 middernacht en morgen moet ik weer bij tijd op voor Disney Animal Kingdom. Ik ga nu slapen, welterusten en tot morgen
Groetjes van ons allemaal uit Orlando

PS we hebben een leuk cadeautje voor Chico gekocht in Seaworld

• 11 Augustus 2009 - 06:20

Dien En Jos:

hallo luitjes hier alles goed.het heeft gisteravond geregent maar het is nu weer droog.hoe gaat het met jou bianca naar die insecte beet heb je er last van gahad of is het alweer over.gr. van ons aan iedereen en nog veel plezier.