Oslofjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Oslofjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Oslofjord

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

29 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Vanmorgen ontbeten in het hotel. Daarna wandelen naar de haven waar we met een boot een rondvaart maken langs een gedeelte van het Oslofjord (120 km lang). Het is mooi weer en behoorlijk warm al 26 graden. We varen langs verschillende kleine eilandjes. Ook een eiland waar hele dure huizen staan, waar prins Haakon Magnus ook een huis heeft. Het leek het Star-island wel bij Miami. Toen we ongeveer 1 1/2 uur onderweg waren begon het heel hard te regenen. Toen we bijna weer aan wal waren was het regenen gestopt. We kwamen ook nog langs het operagebouw. Het was wel leuk om dit alles te zien. Toen we weer aan wal waren gingen we naar de Subway om een broodje te eten. Daarna gingen we shoppen. Direct aan de overkant was er een winkel voor Melissa. Het was voor haar de HEMEL zei ze, waar ze allemaal manga's en figuren en t-shirts daarvan verkochten ook Pokki en andere japanse dingen. Melissa werd helemaal HYPER. Melissa kocht 2 t-shirts, 2 figuren (poppetjes), 2 manga's, pokki en nog een of ander groen zoet drankje. Melanie kocht 2 figuren. Daarna zijn we verder gaan shoppen tot we niet meer konden en gingen toen op een bankje in de schaduw midden in het winkelgebied van de passerende mensen genieten. Toen naar het hotel even een uurtje op bed gelegen, tot een uur of zeven. Daarna zijn we weer het centrum in gegaan om te gaan eten. We hebben heerlijk pizza gegeten bij Peppes Pizza. Na de pizza wilde we nog een ijsje halen bij Ben en Jerry's maar die was helaas al gesloten om 21.00 uur. Even door het Slotpark heen gewandeld, het was daar gezellig druk, mensen zaten lekker te genieten en kletsen op het gras.

• 29 Juli 2011 - 21:00

Rina:

Hallo familie,
    Met veel plezier lees ik elke dag jullie reisverslagen. Volgens mij hebben jullie een actieve, maar ook een hele relaxte vakantie daar in het hoge noorden. Het weer hebben jullie in ieder geval mee.
    De foto's van de bloemenzee bij de herdenkingsplaatsen in Oslo vond ik erg indrukwekkend. Ben ook blij dat Melissa de HEMEL heeft gevonden. Mochten jullie geld tekort komen, aan oma Suze is al twee keer gevraagd of Chico niet te koop was. Bij het uitlaten van Chico komt ze regelmatig een meneer tegen met 3 Shih Tzu's, en iedere keer vraagt die man of Chico te koop is.
    Met Chico gaat het erg goed, oma probeert hem niet al te veel te verwennen, hij heeft nog geen vetrolletjes. Verder gaat hier alles goed, ook met de oudjes.
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen en tot volgende week.

Groetjes van Rina (en Kees en opa en oma)

• 31 Juli 2011 - 09:01

Yvonne:

Hoi luitjes,

Volgens mij maken jullie een mooie reis, vooral Oslo lijkt mij heel indrukwekkend. Zeker zo kort na die aanslagen, het is wel heel bijzonder om daar nu te zijn. Geniet nog van de laatste dagen van jullie vakantie en alvast een heel goede terugreis toegewenst.

Groetjes, uiteraard mede namens Erwin, Björn en Amber,
    Yvonne

• 31 Juli 2011 - 14:27

Henneke Van Laere:

Hoi Yvonne,

Bedankt en we proberen er nog wat leuks van te maken, ondanks ons kippenhokje. Het weer is hier goed, als je dan buiten zit dan heb je het niet zo in de gaten alleen het slapen jaaaa dat is een crime. René ligt nu even zijn slaap in te halen op Melissa haar bed :-)
    Het was voor de rest een hele leuke en mooie reis. We hebben veel gedaan en gezien.

Hebben jullie trouwens een leuke vakantie gehad???? het weer was in ieder geval goed toch (-:

Groetjes daar van ons allen