Van Canada naar USA - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Van Canada naar USA - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Van Canada naar USA

Blijf op de hoogte en volg Henneke

08 Augustus 2012 | Canada, Niagara Falls

Van Niagara Falls naar Lock haven
Vanmorgen ontbeten bij Tim Horton daarna onderweg naar de grens van Canada naar USA. Daar stonden lange rijen met auto´s die ook de grens over moesten. Voordat we bij de grenspost aan de beurt waren, was het al een 3 kwartier later. Daar stond een grenspostwachter met zonnebril met spiegelglazen, nog een jong broekie. Die vroeg ons het hemd van ons lijf en ondertussen bladeren in onze paspoorten. Uiteindelijk moesten we een paar meter naar voren rijden en weer stoppen. We kregen een briefje van hem en moesten onze auto verderop parkeren en naar een groot hok lopen. Toen wij daar binnen kwamen zat het vol met negers, Mexicanen, chinezen en wij dan als enige blanke. We moesten daar gaan zitten totdat we afgeroepen werden. Toen we aan de beurt waren kregen we formulieren die we in moesten vullen. Onze namen e.d. en de naam en het adres van ons hotel waar we als eerste zouden slapen. Ik had het adres in de auto liggen en ging naar de deur om naar buiten naar de auto te gaan. Daar werd ik tegen gehouden door een ander grenswachter die vroeg wat ik ging doen en zei dat ik niet naar buiten mocht, ik moest dan eerst opdracht en toestemming krijgen van degene die ons hielp. Ik ging naar hem toe en zei dat ik het adres in de auto had liggen. Toen kreeg ik een bordje waarop stond dat ik toestemming had om informatie uit de auto te halen. Deze moest ik voor me houden ook buiten, want daar liepen ook allemaal grenswachters….Toen ik terug kwam konden we eindelijk de rest van de formulieren invullen. Na het invullen moesten we onze hand en duim om en om links en rechts op een apparaat leggen, daarna werd er een foto genomen. Toen moesten we nog per persoon 6 dollar betalen en kregen wij een stempel op het briefje dat wij hadden gekregen we kregen toen onze paspoorten terug en mochten gaan. Dit briefje moesten wij bij de uitgang laten zien en toen we met de auto naar de grenswachter reden moesten wij dit briefje daar afgeven. Toen waren we eindelijk de grens over 2 uur verder of zo. We konden toen eindelijk naar Hertz 1 ½ te laat kwamen we aan om onze auto in te leveren en een nieuwe voor in USA mee te nemen. We mochten onze auto houden omdat deze een Amerikaans kenteken had, dat scheelde weer tijd. Erwin en Yvonne kregen een andere omdat deze wel een Canadees kenteken had. Ondertussen was het al 12.30 uur en gingen we maar gelijk aan de overkant van Hertz wat eten. Om 13.30 uur vertrokken we om naar Lock Haven toe te rijden, om een uur of 6 kwamen wij daar aan. Het was een mooi hotel en mooie kamers, de kinderen gingen direct hun zwemkleding aantrekken Bianca, René en ik gingen ook mee zwemmen. Yvonne en Erwin gingen in het zwembad erbij zitten. Edwin kwam later ook erbij, maar bedacht zich snel en ging samen met Erwin naar boven om hun zwembroek aan te trekken. Zo hebben we lekker in het warme bubbelbad gezeten en nog in het gewone zwembad met de strandbal over geslagen. Zoey wilde niet in het zwembad, zij vond het koud en wilde alleen maar in het bubbelbad hahaha, zij lijkt precies haar moeder die heeft het ook altijd koud….Na het zwemmen gingen we douchen en naar een tentje waar ze spareribs hadden maar die sloot om 21.00 uur en het was 20.50 uur. Toen gingen we maar naar de Pizzahut waar we lekker hebben gegeten, alles was natuurlijk big en bleef er heel veel over. Vroeg de serveerster of we dozen wilde hebben om mee te nemen. Wij zeiden nee, dat vond ze best wel raar, maar wij vinden het raar om mee te nemen. Ze vroeg waar wij vandaan kwamen en zeiden dat we uit Nederland Europa kwamen…Zij vond het zo leuk dat wij uitgerekend in dat plaatsje waar bijna nooit geen touristen komen, dat wij daar dan waren. Het was een heel spontaan en leuk meisje, toen wij weg gingen hebben wij haar nog bedankt voor de leuke service. Dat hoefde niet ze vond het zo leuk dat zij ons heeft leren kennen, mensen uit een ander continent dat was toch wel heel wat voor haar hahaha….We gingen met de auto weer terug naar het hotel en lekker slapen.
Het was weer een mooi avontuur groetjes van ons allen

• 08 Augustus 2012 - 08:20

Dien En Jos :

dat was weer een mooi verhaal over het koud hebben zo moeder zo dochter. gr aan allen en nog veel plezier