Central Park en Chinatown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Central Park en Chinatown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Central Park en Chinatown

Blijf op de hoogte en volg Henneke

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen vanaf Timesquare naar Central Parks gewandeld vanaf de 42nd street naar 59th street. Daar hebben we door het park gewandel, Zoey kreeg van een meisje van een jaar of 7 een mooie bloem-ballon. Het meisje had er zelf 2, was wel heel lief van dat meisje. We kwamen een speeltuin met watersproeiers tegen waar de kids even gingen spelen. Even lekker in het gras op een handdoek zitten ondertussen. Later liepen we verder en zagen een paar softballveldjes waar ze altijd op zondag bij elkaar komen en gaan spelen, iedereen kan dan meedoen. Op het ene velde waren allemaal 50 plussers. Was wel leuk om te zien René had zo mee kunnen doen. Op het andere veldje waren ze wat jonger, eentje sloeg de bal helemaal in het andere veld. Na een tijdje naar het softball gekeken te hebben gingen we weer verder lopen langs een carroussel een laantje met allemaal straatartiesten, muzikanten en kunstenaars. Op een gegeven moment kwamen we op een plek waar een paar negers bezig waren met soort break dance en hoog over iemand heen springen met koprol. Ze waren ook nog komisch. Het was er superdruk op een leuk manier gingen ze ook nog geld ophalen in tassen, zo haalden ze wel 300 dollar minimaal binnen. Toen ze klaar waren liepen we weer verder naar een meer waar je bootjes kon huren daar hebben we nog even in het gras aan de oever gezeten. We zijn op die hoogte het park uit gegaan en naar een metrostation gelopen waar we op de metro naar Chinatown zijn gestapt. Daar aan gekomen was het echt superdruk in het straatje en vies allemaal winkeltjes en kraampjes met fruit en groente, veel chinezen. Het zag er net zo onfris uit als in die Aziatische landen zelf. Daar hebben we bij de Chinese Subway een broodje gegeten. We wilden eigenlijk in Central Parks eten maar daar was niet veel te krijgen of heel duur… Na de late lunch zijn we verder gelopen door China Town, ik heb nog perziken en dragonfruit gekocht. Melissa wilde dat dragonfruit graag proeven. Nadat we door China Town zijn gewandeld zijn we terug naar een metrostation gegaan die naar Timesquare ging. Toen weer met de bus naar het hotel waar we lekker hebben gezwommen en met de strandballen gesmashed hahaha was wel even lekker en leuk. Even mezelf op laten drogen toen ben ik naar de Mc Donald gegaan waar ik voor Melanie een Happy meal met milkshake, voor Melissa een milkshake en voor mezelf een caramel-mokka heb gehaald. Voor Melissa en René en mij had René bij het hotel een big pizza besteld en ceasar salade met kip. Het was echt lekker allemaal mmmmm, dit hebben we opgegeten bij het zwembad-terras… Om 9 uur ging het zwembad sluiten en zijn we naar onze kamer terug gegaan om nog wat te netten en te lezen…