6e dag - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu 6e dag - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

6e dag

Blijf op de hoogte en volg Henneke

29 Juli 2013 | Noorwegen, Geiranger

Maandag 29 juli
Vanmorgen na het ontbijt het huisje schoon afgeleverd en op weg naar onze 2e bestemming.
We reden via de Peer Gyntweg dit is een 60 kilometer lange toeristische weg, vernoemd naar Peer Gynt. De weg is grotendeels een tolweg die voert door het berglandschap met uitzichten op het Rondanemassief, de Jotunheimen en Dovrefjell. Een gevarieerd landschap met veel authentieke zomerboerderijen gecombineerd met ongerepte natuur. De weg is alleen geopend in de zomer vanaf eind mei begin juni en wordt gesloten zodra er sneeuw valt. Het is hier echt heel mooi. Dan gaan we over naar het grove geweld en gaan we de bergmassieven van de Fjorden in. We rijden eerst omhoog dan weer naar beneden met afdalingen van 9 en 11 % en diepe ravijnen. Best wel heftig vooral omdat onze remmen branderig begonnen te ruiken en er zelfs rook vanaf kwam. Maar we konden nergens stoppen met veel tegenliggers en een stoet auto´s en bussen voor en achter ons. Uiteindelijk moesten we zo´n 10 kilometer zo rijden pfffff was veel stress…Maar we hebben het gered  wel vreemd want we hebben net nieuwe remschijven en remblokken laten plaatsen bij de garage…René heeft op de camping zijn wiel eraf gehaald en kon niets bijzonders verder zien aan de remmen…Nu gaan we vanaf hier met de veerboot en dan 1 uur rijden naar onze volgende bestemming donderdag. Hoeven we niet meer die berg op pffff.
Toen kwamen we bij ons huisje op de Geirangerfjordenferrie camping een mooi huisje en heel mooi uitzicht op de fjord en het meer. In het plaatsje zitten allemaal restaurantje met terrasjes. Er leggen hier in de zomer tussen de 150 en 180 cruiseschepen aan…Er ligt nu een schip uit Genua Italië in de haven.
We hebben even in het stadje gewandeld en boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar het huisje gegaan en hebben heerlijk van ons uitzicht genoten op ons terras in het zonnetje met een borrel erbij 
We hebben couscous gegeten met gehakt en zoetzure saus, was wel lekker. Melanie en René hebben nog softball training gedaan over gooien, even de kracht er in houden….Daarna nog even badminton gespeelt, kan hier makkelijk want het is hier windstil omdat je tussen de hoge fjorden in zit..We hebben tot 23.30 uur buiten gezeten en was nog licht….toen werd het fris en hebben we nog even binnen gezeten even verslagen en foto´s erop gezet. Dat kon nu want we hebben wifi, anders kost het mijn telefoon veel mb met het uploaden van foto´s  Daarna naar bedje toe…