Naar IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Naar IJsland - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Naar IJsland

Blijf op de hoogte en volg Henneke

24 November 2016 | IJsland, Keflavik

Vanmorgen om half 9 vertrokken naar 24/7 parking om onze auto te parkeren om 9.15. Nadat we onze auto hadden geparkeerd werden we door de shuttlebus naar Schiphol gebracht. Daar konden we gelijk inchecken. Daarna door de controle en naar de winkels. Op Schiphol hebben we 6 blikjes Heineken en 1 literfles Baileys gekocht. Daarna broodjes halen voor de lunch in het vliegtuig en een lekker Latte Machiato om daar op te drinken. Toen het tijd was zijn we naar de Gate gelopen en het vliegtuig in gegaan. Onze vlucht was soms wat turbulent. Op het vliegveld in Reykjavik aan gekomen even geld pinnen en daar kwam onze koffer al. Toen naar de balie van Hertz om onze auto op te halen. We waren gelijk aan de beurt en hadden heel snel onze autosleutels. Buiten op het parkeerterrein vonden we al snel onze auto bij het Hertzbord. Toen op weg naar ons hotel om in te checken. !0 minuten rijden waren wij er. Nadat we onze koffer in onze kamer hadden gebracht gingen wij op weg naar Vickingworld een museum over Vickings. Er waren vele vondsten daar te zien die opgegraven zijn. Een klein Vickingbootje die opgegraven is bij de Oslofjord ( waar wij al eens zijn geweest ) er hingen ook foto's bij van de opgravingen. Er was ook een heel groot mooi Vickingschip. Het was zo groot en de ruimte er omheen niet zo ruim. Daardoor kreeg ik het schip niet helemaal op een foto, wel jammer.
Na het bezichtigen hebben we daar een lekkere Latte Machiato gedronken met een stuk chocoladecake erbij. Daarna gingen we op weg naar de Blue Lagoon, waar we dan tot 20.00 wilden vertoeven. Daar aangekomen was het echt Superdruk. Wat wij niet hadden verwacht in de winter. Het was ook helemaal volgeboekt voor die middag/avond. Toen ik op mijn telefoon online keek. Zag ik dat alle dagen dat wij daar waren ook helemaal vol waren geboekt :-(
Toen zijn we maar naar een restaurantje gereden in de buurt van ons hotel. Daar hebben we een overheerlijke salade gegeten met gebakken uien, champignons, paprika en kip in een heerlijke saus met cashewnoten. Ww hebben er echt van genoten met een drankje erbij.
Daarna zijn we naar ons hotel terug gegaan en hebben daar nog een Baileys/biertje gedronken. Daarna slapen in ons heerlijk bedje..