Key Largo-Everglades-Fort Myers - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Key Largo-Everglades-Fort Myers - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Key Largo-Everglades-Fort Myers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

06 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Florida

4 augustus

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten, Zelf wafels gemaakt met beslag. Deze waren heerlijk. Croissants, eieren, bagels, cakejes en fruit, er was voldoende keus. Na het uitchecken zaten we net in de auto kwam Bianca er achter dat ze hun papieren voor de hotels en vliegtickets kwijt waren. Zij hun koffer open maken maar daar zaten de papieren niet in. Weer terug om de sleutel van hun kamer te halen en YES gelukkig daar lagen ze onder een map van het hotel. Toen gingen we weer op weg de route terug langs de Keys, naar Key Largo. Onderweg is het heel erg mooi. We komen bij het hotel aan, deze ligt gezellig aan een haventje met allemaal luxe jachten. Na het inchecken brengen wij de koffers naar de kamers en gaan dan in een restaurant aan de haven eten, goed eten. De kinderen zijn snel klaar en gaan dan zwemmen. Na het eten gingen wij in de zee jetskiën, het was heel erg SUPERCOOL vonden de KIDS, vooral voor Amber kon het niet hard genoeg. Het zeewater was heel erg warm, net als een warm bad, dus niet echt een verkoeling. Na het jetskiën zijn we bij ons hotel gaan zwemmen in het warme zwemwater. Binnen een mum van tijd hadden we van die oude wijven handen door het warme water. Ook geen verkoeling, maar het plakkerige zeewater was wel van ons lichaam. De kids waren druk met hun duikbrilletje aan het duiken, ook hadden zij contact met een Nederlandse jongen en meisje van hun leeftijd in het zwembad. 's Avonds hebben wij weer aan het haventje gegeten, daar zat ook een man en vrouw te eten met hun hond en papegaaitje. De papegaai zat op de tafel en de hond zat op een stoel aan tafel, zo zaten ze met zijn vieren te eten. Zij hadden heel veel bekijks en aanspraak hierdoor, vooral van kinderen.

5 augustus

's Morgens heerlijk buiten bij het hotel ontbeten met uitzicht over het haventje.
Daarna gaan we op weg naar de Everglades.
We waren nog niet zo lang onderweg begint bij ons een lampje te branden in de auto, het is het lampje voor de bandenspanning. Bij Erwin idem dito. Zo stoppen wij bij een benzinepomp, maar daar hebben ze geen luchtpomp. Dan naar de volgende benzinepomp, daar werkt de luchtpomp niet goed. Bij de volgende benzinepomp zitten we goed en werkt het wel. Als de banden weer goed zijn voorzien van lucht gaan we weer op weg naar de Everglades. Na 1 1/2 uur rijden zijn we op de plek waar we met de airboot een safari maken door de Everglade. Het is daar heel erg mooi in het moeras, de bomen en beplanting. Op sommig stukken gaan we loeihard en dan draait hij zo hard dat je spetters tegen je aan voelt. Na de tocht krijgen we nog een alligator show te zien, wel spannend, hij doet zijn hand nog in de bek van een alligator. Op een gegeven moment komen er drie van die beesten op hem af, maar hij is ze toch de baas. Na de show gaan we nog om de beurt op de foto met een kleine alligator die wij dan in ons hand houden, ook de kids behalve Melanie. Het lichaam voelt heel zacht aan, aan de onderkant, en koud. Als we na de show langs de wateren terug wandelen zien we onderweg nog 3 alligators in het water waar we foto's van maken, ze liggen heel stil te loeren, bij een kun je zijn tanden goed zien (rrrrrrrrrrrr). Voordat we weer verder gaan rijden, eten we nog een hapje in het restaurantje daar HOT DOGS !!!
Dan gaan we verder op weg naar Fort Myers, het is heel mooi zo door de Everglades rijden, met aan beide kanten van de weg moerassen en tropische wouden. Een half uur voordat we bij Fort Myers zijn begint het te plenzen onderweg met veel onweer. We kunnen de strepen van de bliksem goed zien in de auto zo voor ons uit, dat is een mooi gezicht. Gelukkig is het droog als we bij ons hotel aankomen. Na het inchecken gaan we onze koffers in de kamers zetten en gaan we lekker bij de Tikiebar aan het strand/zwembad zitten. De kids gaan lekker zwemmen, wij drinken wat. Als we daar een tijdje gezellig zitten krijgen we livemuziek, die man kan goed zingen en speelt op zijn akoestische en ook een elektrische gitaar. Hij zingt nummers van Bruce Springsteen, Prince, Eagles en nog meer. Het is heel erg gezellig. Edwin loopt even naar de overkant en koopt daar bij de supermarkt een zakje noten en spretzels, is wel zo gezellig bij een potje bier en de cocktail.
Na de gezellige middag gaan we ons douchen en lekker een hapje eten in een restaurantje. Lekker spareribs en vis, saladebar met 55 verschillende salades mmmmmmmmmmmmm., het eten was echt lekker. Na het eten een strandwandeling gemaakt met zijn allen. Daarna terug naar onze hotelkamer, waar de kinderen naar bed gaan. Wij zitten nog even gezellig op het balkon te babbelen met een potje bier erbij. Dan gaan we naar bed, ik tik nog even het verslag.

Het is hier SUPER en we hebben heel veel lol. Morgen weer een nieuwe dag.

Groetjes van de hele GANG

• 06 Augustus 2009 - 06:29

Dien Soet:

goede morgen het is hier tien voor half negen in de morgen. hier is alles goed erg warm het wordt hier vandaag 31 gr.punkie komt helemaal niet meer tevoorschijn maar hij eet wel.het is wl mooi daar we hebben de foto,s gezien.wel je papieren goed bij je houden bietje de groetjes van pa en ma aan iedereen en nog veel plezier. tot horens

• 06 Augustus 2009 - 10:56

Marco Soet:

Hè luitjes!!! Supergave foto's leuk ook om het zo bij te houden... Ons hier een beetje jaloers maken... Grrrr... Maar we blijven de site volgen! Geniet er maar goed van. Maar dat lukt zo te zien al wel aardig! Groetjes uit IJsselstein van iemand die GEEN vakantie heeft!!!

• 06 Augustus 2009 - 16:15

Buuv:

Hoe is het weer daar? Op internet staat dat het gaat regenen?