Universal Studio's - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Universal Studio's - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Universal Studio's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

18 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Florida

Hallo allemaal,

13 augustus

Na het ontbijt naar de Universal Studio's toe. Daar kopen we 4 fastkaarten waarmee je maar 5 a 10 minuten op de attractie hoeft te wachten. Zo gaan we om de beurt in een groep van 4, veel sneller dan dat je 50 minuten tot 1 uur moet wachten. We gaan in hele coole attracties (Melissa is helemaal achtbaangek geworden). We gaan in de incredible hulk (achtbaan), Spiderman, is een attractie waarbij je in een karretje door de straten gaat en er allemaal dingen gebeuren in 3 D, echt heel spannend. Ook gaan we in de dueling dragons, twee achtbanen die door elkaar heen lopen. Cat in the hat, een treintje boven het park in kidzland, kop en schotels en Popey een attractie door het water waar je echt van top tot teen nat wordt, geen plekje bleef droog. Vooral Amber en Melanie vonden dit een leuke attractie en zijn ook meerdere malen geweest. Ook zijn Melissa en Bjorn in de Fearfall of Doom geweest, waar je wordt afgeschoten hoog de lucht in en dan weer naar beneden, zij vonden het heel erg cool maar het duurde veel te kort. Dit alles was in Isle of adventure. Daarna zijn we naar de studio's gegaan een tweede park. Hier begon het te regenen toen we in de rij stonden voor de eerste attractie Shrek film 4D, dit was echt lachen, alles bewoog mee, je stoel en je voelde waterspetters bij het niezen en zag vuur bij het spugen van de draak e.d.
Toen we hier uitkwamen plensde en onweerde het behoorlijk. Wij zijn toen in Jimmie Neutron gegaan die was binnen en aan de overkant van Shrek. Toen we daar weer uit kwamen was het aardig droog. Toen gingen we in de Disaster movie (was echt een drama, minder leuk dan we hadden verwacht). Toen naar Jaws, Terminator, Simpsons Ride (rollercoaster), Man in Black (met laserguns in een karretje), Woody Woodpecker achtbaan, Jurasic Park Splash. Aan het eind om 21.00 uur lagen er grote lichtbollen in het water waar allemaal stukjes film werden afgespeeld door elkaar heen en ook op de muur van een gebouw ernaast en met laserstralen werden er figuurtjes op de muur gemaakt. Ook kwam er tussendoor mooi vuurwerk, dit alles als afsluiting van de dag.
Bij de uitgang stonden de personeelsleden iedereen uit te zwaaien.
Voorbij de uitgang was er een groot plein met terrassen van cafe's en restaurants en een podium van het Hardrockcafe waar een rockgroep stond te spelen. Wij gingen daar chinees eten, heel erg lekker maar heel veel.
Toen naar de auto en terug naar de villa en lekker slapen.

14 augustus

's Morgens de kamer versieren met slingers en ballonnen voor Edwin zijn verjaardag. En dan wachten tot Edwin binnenkomt en zingen.
Daarna lekker ontbijten en relaxen.
Rond een uur of elf hebben we taart gegeten met een bakkie koffie erbij.
Op naar de volgende 35 jaar Ed.
's Middags shoppen in een grote shoppingmall.
's Avonds bbq-en en zwemmen, maar door de regen en slechte pitten van de gasbarbeque ging het vuur telkens uit. Toen hebben de mannen het vlees in de pan gebakken. Eindelijk was het zover en konden we met een gezellig muziekje en een borrel erbij lekker gaan eten.

15 augustus

Eerst onze koffers pakken bedden afhalen en ontbijten. Daarna de koffers in de auto's en voor de laatste keer de deur van de villa sluiten. Yvonne, Erwin, Bjorn en Amber gingen op weg naar Miami. Wij gingen samen met Edwin en Bianca op weg naar Daytona Beach. We hadden best wel een raar en verdrietig gevoel net of de vakantie al over was, maar als we een tijdje onderweg zijn gaat het gevoel weer over. Als we bij de Racebaan aankomen zijn we al weer in de vakantiestemming. Het is enorm groot de tribunes, er kunnen wel 250.000 mensen in het stadion. Op de tribune kijken we naar een paar race auto's die voorbij racen, echt kicken zo hard en het geluid erbij.
Edwin gaat 3 ronden met een autocoureur meerijden.
Wij maken met een tram een tour langs de racebaan en gaan ook naar het midden waar je het echt goed kan zien allemaal. Daar zitten de coureurs ook. Ook is er een klein hospitaal en staan er 2 brandweerauto's klaar. Er zijn wel tig garageboxen. We mogen op de Victorylane op de plek staan waar de winnaars normaal staan. Als we weer terug zijn van de tour belt Bianca ons dat Edwin gaat rijden. Wij gaan op de tribune kijken en filmen de rit. Het was echt kicken, Edwin vond het helemaal geweldig.
Als Edwin en Bianca weer terug zijn eten en drinken we wat. Daarna gaan we daar het museum in waar allemaal race auto's staan uit verschillende jaren. Je kunt daar ook zien hoe het racen daar door de jaren heen is verlopen, het is begonnen ooit op het strand van Daytona, en later is de racebaan er pas gekomen. De hele oude raceauto's zien er echt cool uit.
Dan gaan we op weg naar Melbourne waar we bij ons hotel gaan zwemmen en relaxen in het zonnetje.
Rond kwart over 7 gaan we ons omkleden en dan lekker spareribs eten.
Dan zitten we nog even relaxed in de lobby van het hotel wat te drinken en dan weer naar bed.

16 augustus

Eerst lekker ontbeten en toen op weg naar Fort Lauderdale (Venetië van USA).
Het is er heel erg mooi al die kanalen. Langs die kanalen staan echt kasten van villa's met mooie jachten voor de deur, je kijkt je ogen uit. In het centrum eten we lekker pannenkoeken met aardbeien, banaan, ijs en chocoladesaus, Edwin, Rene en Melissa eten een stokbrood met tonijnsalade en kipsalade.
Dan lopen we nog door de winkelstraat en langs het water terug naar de auto. Nu rijden we naar onze laatste bestemming, ons hotel in Miami Beach.
Bij het hotel zien we Yvonne, Erwin, Bjorn en Amber weer, want zij waren daar een dag eerder. Als we daar ingecheckt zijn gaan de mannen de auto terug brengen bij Thrifty. Wij gaan lekker het zonnetje in bij het zwembad. 's Avonds gaan we naar South Beach waar we flaneren door de brede winkelstraten langs de terassen en winkels. We gaan daar lekker op een terras tapas eten met een biertje en sangria erbij mmmmmmmmmmmmmmmm.
Na het gezellige tafelen gaan we met de taxi terug naar ons hotel waar wij naar ons bed gaan. Edwin en Bianca maken nog een strandwandeling.
Midden in de nacht was Melissa ziek, ze was in de villa ook al ziek en had koorts. Als ze maar geen Mexicaanse griep heeft!!!!!

17 augustus

Vanmorgen ging het al weer wat beter met Melissa gelukkig. Lekker ontbeten, het was een uitgebreid ontbijt met voor de eerste keer deze vakantie vers geperste Jus. Veel verschillende soorten vers fruit. Ook veel keuze in brood zelfs het donkere bruine brood wat ik het lekkerste vind hadden ze.
Daarna begon het te plenzen, gelukkig wat het snel weer over en konden we lekker op een bedje aan het zwembad liggen, het was behoorlijk heet dus lang hield je het niet vol, dan maar weer een duik in het zwembad of de schaduw op zoeken. Op een gegeven moment werd het steeds moeilijker om nog een plekje in de schaduw te vinden, op een kluitje stonden we op een houten vlonder die naar het strand toe liep. Ik heb ook nog lekker gewandeld op het strand door het water heen dan is het goed uit te houden. Bij het zwembad hebben we geluncht. Om kwart over vijf hebben we Yvonne, Erwin, Bjorn en Amber uitgezwaaid die hebben de vlucht terug van 19.57 uur, was wel even gek. Wij blijven nog twee dagen.
Nu ga ik mezelf douchen en wat we vanavond hebben gedaan horen jullie morgen wel weer.

Groetjes vanuit het zonnige MIAMI

• 18 Augustus 2009 - 05:23

Dien En Jos:

hallo luitjes hier is alles goed.julle hebben wel heel wat gezien maar het was wel allemaal erg mooi. maar helaas zit het er bijna op en moet je weer een jaar wachten maar dat dat is ook weer zo voorbij.nou nog veel plezier daar en tot donderdag.groetjes soetjes

• 18 Augustus 2009 - 13:54

Rina:

Hallo vakantiegangers,

Het zit er bijna op voor jullie. Leuk om te lezen dat jullie het nog steeds zo leuk hebben. Geniet van die laatste dagen en tot donderdag!

Groetjes,

Rina