Laatste bestemming Kungshamn - Reisverslag uit Kungshamn, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Laatste bestemming Kungshamn - Reisverslag uit Kungshamn, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming Kungshamn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

31 Juli 2011 | Zweden, Kungshamn

Gisteren zijn we vanuit Oslo naar onze laatste bestemming gereden. We hebben ongeveer 3 uurtjes gereden. Kungshamn is een plaatsje aan de scherenkust van Zweden.
We gingen eerst door andere kustplaatsen heen, het was er overal heel erg druk net als bij ons op zonnige dagen bij Zandvoort en Scheveningen. Het was 28 graden dus lekker weer voor het strand. Het ziet er heel pittoresk uit allemaal. Van die kleine strandhuisjes en allemaal rotsachtige ronde stenen bulten. Toen we bij de camping aankwamen was het behoorlijk druk er stond een lange rij met campers en auto's met caravan er achter. Bij de receptie was het dus ook heel druk, dat werd lang wachten in die hitte. Toen we eindelijk onze sleutel hadden gingen we naar ons huisje. Het was even wennen want het was echt een klein kippenhok. 2 zitbanken tegenover elkaar met een tafel. Gelijk naast de bank begon het keukenblokje 2 deuren en wat lades. Daar gelijk aan kwam de douche met wc. Tegenover het keukenblokje was een trap naar een laag zoldertje waar net 2 matrassen op de grond liggen (ons bed). Je kan er net zitten, en warm dat het er is!!!! Naast het kleine woonkamertje is nog een slaapkamer die is echt het ruimst van allemaal, daar staat een stapelbed met kast en stoel echt wel ruim vergeleken met de rest. We hebben een klein terras voor met een houten tweepersoonsbank een tafel en 2 stoelen. Voor het eten gingen René en ik een stuk wandelen over het bultenstrand van bult naar bult. Het ziet er echt heel apart uit. Uiteindelijk kwamen we bij de zee. Het water was best wel lekker. Er was een jongetje die een hele emmer vol met krabben had gevangen. Hij liet ze op het zand allemaal vrij. Het was een heel leuk gezicht hoe die krabben weer het water op zochten. Na de wandeling gingen we lekker eten. We hebben lekker buiten gegeten kebabspiezen en koteletten van de plaat met brood en pastasalade was heel erg lekker. Na het eten gingen Melissa en ik badmintonnen, Melanie wilde ook en is toen verder gegaan met Melissa. Daarna ging Melissa nog met René tot het donker werd. Het word hier trouwens eerder donker dan op de andere plekken waar wij zijn geweest :-) Na het badmintonnen hebben wij met zijn vieren buiten zitten jokeren tot 00.30 het was zulk lekker weer nog buiten. Er waren hier best nog wel veel mensen buiten, heel gezellig dat geroezemoes. Toen werd het toch tijd om naar bed te gaan. De meiden lagen in een lekkere koele kamer. Bij ons op het zoldertje ging het nog wel toen we net lagen. Maar het werd steeds warmer en warmer pffffffffffff. We hebben dus heel weinig geslapen. Ik hoop dat het vannacht beter gaat, René voelde de harde vloer door het matras heen, het is niet echt een dik matras. Bij mij ging het nog wel, ik heb iets minder gewicht dan zak je ook minder door het matras heen. Het is hier verder heel erg mooi maar wel bloedje warm. Vanmiddag nog een regen en onweersbui gehad. Het was daarna wel heel erg lekker. Maar nu de zon weer schijnt warmt het weer aardig op. René is er wel een beetje klaar mee, maar ja we moeten nog een paar dagen. Ik vind het wel leuk hier en neem het allemaal maar op de koop toe. Alleen het slapen zie ik straks wel weer tegen op. Vanavond het plaatsje in en lekker vis eten op een terrasje als het weer zo blijjft.....mmmmm....