Broadway en Timesquare - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Broadway en Timesquare - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Broadway en Timesquare

Blijf op de hoogte en volg Henneke

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen rustig aan gedaan, de meiden wilden een keer uitslapen en laat ontbijten. Na het ontbijt, was eerder een brunch gingen Melissa, René en ik nog naar Down Town met de bus, in een half uur waren wij er. Toen gingen we op zoek naar Hells Kitchen wij dachten dat dat het restaurant van Gorden Ramsey was, we hadden een plattegrond bij ons en liepen door de 42nd street van de 8th avenue naar de 10th avenue daar rond kijken, we zagen veel restaurants maar geen Hells Kitchen. Wij bij de Starbucks een choclatchip shake gehaald en gelijk gevraagd waar Hells Kitchen was. Bleek dat de wijk Hells Kitchen heet waar allemaal restaurants zijn, pffff hebben we ook weer gezien hahaha. Toen zijn we weer terug gegaan op zoek naar Times square en Broadway, dat hadden we snel gevonden en liepen richting het plein waar een tribune staat waar je op kan zitten en gefilmd word, de beelden zijn weer op een groot scherm te zien. Het was superdruk door de straat en op het plein overal zie je op de gebouwen lichtreclame en beeldschermen is echt Super om te zien, je komt ogen te kort. We zijn nog in Toys R-Us geweest zo groot van binnen 3 verdiepingen, zelfs een groot reuzenrat waar een lange rij met kinderen stonden te wachten, superhelden zoals spiderman stonden daar waarmee je op de foto kon. Melissa heeft daar allerlei snoepgoed gekocht zoals Nerts. Verderop gingen we een Disneywinkel binnen 2 verdiepingen, leuk hoor al die knuffels en prinsessenjurken, Melissa zei ohhh ik wou dat ik nog 5 jaar was, wat een mooie jurken, ze werd echt helemaal gek ahhh die is ook leuk en die…..hahaha. Ook zijn we nog een M en M winkel in geweest 3 verdiepingen waar M en M s aan het dansen waren, je kon ook nog meedansen hahaha. In een Hershey´s winkel hebben we nog chocolade gekocht, je wordt echt gek van al die winkels, overal koop je wel weer wat, alles is leuk pffffffffff….Na het shoppen en rondkijken liepen we over de 42th street naar de 8th avenue, daar gingen we nog een shop binnen om naar een koffer te kijken, toen we buiten kwamen reed er hard een ambulance voorbij. Later hoorde wij dat net een stuk achter ons op de 7th avenue waar wij ook hebben gelopen iemand met een mes liep te zwaaien, er was 1 gewonde en de dader is dood geschoten door de politie, die loopt daar echt overal. Ik denk dat wij 10 minuten daarvoor op die plek liepen….Op de tv kon je zien dat het daar helemaal afgezet was. Toen wij weer terug in ons hotel waren hebben we nog een bak koffie gedronken. Melanie was vandaag bij het hotel gebleven bij Edwin, Bianca, Zoey, Yvonne, Erwin, Björn en Amber, zei hebben lekker gezwommen. Rond 19.30 uur gingen we eten bij het zwembad, de kids gingen na het eten zwemmen en tussendoor nog een Mcflurry gegeten, de Mac zit naast ons hotel dussssss….Edwin ging nog even bier bij de Liquidstore halen om bij het zwembad op te drinken. Het was weer een mooie en leuke dag.
Groeten vanuit het zonnige New York

B.t.w. kunnen jullie nog wat geld opsturen we kopen ons suf hahahaha dit kan onze creditcard niet aan. We hebben vandaag nog een extra koffer gekocht...

• 12 Augustus 2012 - 15:54

Rina:

Hoi allemaal,
    Wat een hoop dingen hebben jullie weer beleefd, ik had ook wel even een kijkje in die Disneystore willen nemen. Dat van die doodgeschoten man op Times Square was hier op het nieuws, ik moest nog aan jullie denken, want dat is net iets voor jullie om mee te maken.
    Helaas kan ik jullie geen geld opsturen, want ik ga zelf nog met vakantie. Dus dat wordt de laatste dagen op een houtje bijten.

Geniet er nog van,

Groetjes, Rina

• 12 Augustus 2012 - 18:08

Henk En Ria:

Henneke wat een leuk verslag weer en ook de foto's heb ik van genoten.
    Bij deze wil ik jullie een goede thuis reis wensen en voor de laatste dag nog gezelligheid met elkaar.
    Voor de kleintjes een knuffel en voor jullie de hartelijke groetjes. Ria