New York helicoptervlucht - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu New York helicoptervlucht - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

New York helicoptervlucht

Blijf op de hoogte en volg Henneke

11 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen na het ontbijt de auto´s inleveren in Manhattan New York. Het ging allemaal lekker vlotjes over de wegen, het was niet druk, we konden dus goed doorrijden. We gingen onder het water door in de Holland tunnel. Toen we er uit waren ging Edwin ergens verkeerd en kwamen we weer in de tunnel maar dan terugweg. Toen moesten we weer door die tunnel terug, het mooiste is dat je iedere keer tol moest betalen, dat kost Ed dus een extra biertje op zijn verjaardag hahaha, dat zijn wel 200 broccoli punten…Wij weer terug door de tunnel, reed Ed weer verkeerd wij zagen dat op onze navigator en seinde nog naar hem, wij zijn toen wel goed gereden en waren al snel in de garage van Hertz waar wij onze auto konden inleveren. 10 minuten later waren zij ook in de garage en konden zij ook hun auto inleveren. Toen we buiten kwamen begon het een beetje te druppelen, we liepen naar het memorial van van 9-11 waar we aan de overkant bij de Starbucks koffie gingen drinken. Erwin had in Nederland tickets voor het memorial gereserveerd voor 12.30 uur, maar voordat het zover was begon het toch te plenzen. Wij zoeken naar een toko voor paraplu´s en uiteindelijk kwamen we een klein winkeltje met etenswaren tegen waar ik paraplu´s in de etalage zag. Daar hebben we paraplu´s gekocht voor 5 dollars per stuk…We hebben er wel wat aan gehad, een uurtje later was het gelukkig droog. Toen we de paraplu´s hadden gingen we naar het memorial van 9-11 waar we helemaal gecheckt werden alle spullen moesten op een band om doorgelicht te worden, wij moesten door een detectorpoort. Achter de hekken met doeken stonden op de plekken van de twintowers twee grote vierkante diepe baden met watervallen in het vierkant. Op de randen lagen zwarte stenen met namen ingegraveerd van de overledenen. Aan het eind stond het nieuwe gebouw nog in de steigers die nog niet klaar was. Na het memorial gingen we ergens wat eten. We dachten dat het vlakbij de helikopters was, maar later na het eten bleek dat de helikopters aan de andere kant van dat deel van Manhattan lag. Een Amerikaan zei dat het best nog wel ver lopen was en dat we beter een taxi konden nemen. Maar wij gingen toch lopen en het was goed te doen, wij Hollanders lopen toch meer dan die Amerikanen, het is echt belachelijk dat je voor deze afstand een taxi neemt. Bij de pier aangekomen voor de helicoptervlucht, mochten ze gelijk naar binnen. Yvonne, Melanie, Zoey en ik moesten buiten blijven wachten. We zochten een plekje in de schaduw op en zo nu en dan keken we naar een kant van het plateau die we konden zien. Uiteindelijk vertrokken ze 3 kwartier later vanaf de andere kant van het plateau die wij niet konden zien. Ze hebben het allemaal heel gaaf gevonden, Amber en Bjorn mochten voor in de heli zitten, zij zaten samen met Erwin en andere gasten in de heli. Edwin, Bianca, René en Melissa zaten weer in een andere heli. Na de vlucht zijn we weer door Manhattan gewandeld via Wallstreet door een andere straat wat helemaal terras was van de ene kant tot de andere kant van de straat van verschillende restaurantjes, het was echt superdruk. Iedereen die op Wallstreet werkt was waarschijnlijk vanuit zijn werk daar naartoe gegaan en het weekend in aan het luiden. Het zag er allemaal heel gezellig uit. Wij liepen naar het metrostation om met de metro naar Timessquare te gaan, daar aangekomen gingen we door wat winkelstraten lopen, even naar Models een grote sportwinkel waar René een shirt van de Phillies en Melanie een shirt van de Newyork Yankees gescoord hebben. Aan de overkant gingen we bij Dallas BBQ eten. De meeste aten spareribs, René had geen honger dus bestelde hij een hotdog maar toen die deze kreeg was echt niet normaal een superhotdog zo’n lange worst met broodje en de rest van het bord vol met patat hahaha, was niet echt klein…..Na het eten liepen we naar het busstation die ons in een half uur naar Hasbrouck Heights bracht waar wij weer opgehaald werden door de shuttlebus van Holliday Inn die ons weer terug naar het hotel bracht. Daar hebben we nog koffie gedronken en een biertje, ik Baileys. En nu ga ik lekker slapen…..Groetjes van ons ALLEN

• 11 Augustus 2012 - 09:49

Dien En Jos:

nou dat weer een gezllig druk daagje maar wel en een hoop gezien gr aan allen.

• 11 Augustus 2012 - 22:22

En lekker genieten
    Xxx marjam

• 12 Augustus 2012 - 05:06

Henneke Van Laere:

Hoi Marjam bedankt we gaan nog even genieten
    Xxx Henneke