Naar Idrefjall 2e huisje - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Naar Idrefjall 2e huisje - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Naar Idrefjall 2e huisje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

22 Juli 2011 | Zweden, Idrefjäll

Gisteren ons eerste huisje verlaten, jammer was een mooi huisje en een leuk park. We moesten iets van 300 km in totaal. Onderweg zijn wij naar Nusnas geweest, bekend om het Dalarnapaardje. Daar zit een fabriek waar ze met de hand deze houten paardjes maken en schilderen, leuk om gezien te hebben. Ik heb een hardroze paardje gekocht(originele is eigenlijk rood maar staan niet bij mijn interieur hihi). Ze hebben ze in alle kleuren van de regenboog. Je kon er ook zelf een schilderen maar daar hadden wij geen tijd voor omdat wij ook nog naar het Björnpark gingen. Dat was 21 km verder op onze weg. Het Björnpark was echt geweldig daar leven de bruine beren in hun eigen leef omgeving een groot gebied wat met hekken afgebakend was. Er waren hoge viewpoints waar je over de hekken heen kon kijken en mooie foto's kon maken. Ook waren in het park tijgers, wolven, sneeuwluipaarden, Perzische luipaarden, lynxen en ijsberen. Het was een heel mooi park. Het was alleen een hele klim want alles was bergopwaarts (krijg je lekker strakke kuiten van).
Na het Björnpark gingen we verder op onze route, we moesten nog 160 km rijden naar Idrefjall, het was een Supermooie route onderweg, het uitzicht was echt adembenemend, net of we weer met onze camper in Canada reden. 7 kilometer voor onze bestemming stonden er 4 elanden langs de weg te grazen, wij stoppen om foto's te maken. Ze kwamen gewoon de weg oversteken naar onze auto toe. Ik had al gelezen dat ze bij het park Idrefjall gewoon om het huisje heen lopen. Ik vind ze echt heel mooi die geweien zien er zo donzig uit. Verderop moesten we weer stoppen omdat er twee elanden over de weg liepen. We moesten een tijdje wachten, ze gaan echt niet opzij. Toen kwamen we eindelijk bij ons appartement aan een vier onder een kap. Het was ouder dan ons vorige huisje, maar alles was aanwezig ook een sauna, en het was schoon. We zijn de koffers binnen gaan zetten en naar het centrum van het park gegaan waar we op een terras kebab met patat en knoflooksaus hebben gegeten. Het was goed klaargemaakt door die Zweedse Turk. Daarna naar het huisje bedden opgemaakt en naar de groeten van Max gekeken lekker lui.

Hier de groeten van ons!!!!!

• 22 Juli 2011 - 15:15

Emma =D:

Op de hoofdweg waaraan onze camping ligt lopen ook allemaal paarden los op de weg zonder eigenaar we zitten namelijk bij een heuvelachtig stuk en dan kan je ze ook gwn in de verte zien xP soms staan ze ook gwn midden op de weg en moet je er omheen rijden want ze blijven gwn staan xP