Magic Troll road - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Magic Troll road - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Magic Troll road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

23 Juli 2011 | Zweden, Idrefjäll

Gisteren een relaxdag gehad en wat over het park gewandeld.

Vanmiddag naar de berg Nipfjallet geweest. Toen we omhoog reden kwamen we op een gegeven moment over de Magische trollenweg. Was heel vaag je moest met de auto stil gaan staan op die weg, je motor uitzetten en de versnelling in zijn vrij. De weg waar wij op stonden liep de kant waar onze neus na toe stond naar beneden en toch reed de auto ineens achteruit en steeds sneller, terwijl je verwacht dat je vooruit zou gaan rijden, echt heel vaag. Op de terugweg hebben we het nog een keer geprobeerd, toen liep de weg voor ons naar boven en toch ging de auto vooruit rijden echt vaagggggggggggggg!!!!!!
Naast de weg stond een grote trol Nipgubben de old man of Nip.
Daarna zijn we verder naar boven gegaan. Het was boven op de top net een maanlandschap veel mist, je kon niet veel om je heen zien. Had wel iets magisch.

Toen we terug reden naar beneden kwamen we langs de we in het bos weer elanden tegen, ik heb ze vanuit de auto even gefilmd.

Eenmaal terug op het park gingen we naar de kinderboerderij waar ze schapen, kippen, paarden hebben. Daar was ook een wafelstuga, waar we heerlijke wafels hebben gegeten met zelfgemaakte jam en slagroom en een lekker warme choco met slagroom mmmmmmmmmmmmm.

Na onze late lunch zijn we naar de stallen gegaan om naar de paarden te kijken, er liep ook een veulen.

Daarna gingen de meiden nog even naar de speeltuin, konden ze weer heel even klein zijn en schommelen op een band en met een band tokkelen naar beneden.

Na het eten begon het echt heel hard te plenzen. Vanaf ons balkon konden wij op het aflopende pad/weg het water steeds sneller naar beneden zien gaan, op een gegeven moment werd het echt modder met stenen ertussen. Toen het later weer droog was en het zonnetje scheen kwam er een shovel om alle steentjes weer bijeen te scheppen en naar boven terug over de weg te verdelen.

• 24 Juli 2011 - 11:24

Rina:

Hallo familie daar in Zweden,
    Hier een klein berichtje uit een erg nat Nederland. Ik zit iedere dag met plezier jullie reisverslagen te lezen. Joop en Suze hebben de eerste 3 verslagen al gelezen en vandaag print ik de nieuwe reisverslagen voor ze uit. Zo te zien en te lezen hebben jullie het erg naar je zin daar, zelfs Melissa is behoorlijk actief! Hier gaat alles goed, ook met Chico, die zich bij opa en oma helemaal thuis voelt.
    Ik wens jullie nog veel plezier, geniet er lekker van.

Groetjes,
    Rina en Kees

• 24 Juli 2011 - 20:34

Henneke Van Laere:

Leuk dat jullie aan ons verslag plezier beleven, ja Melissa moet zo nu en dan tussen het niets doen door ook een beetje actief zijn. Dit valt niet mee want ze had al spierpijn in haar kuiten. Vanmiddag moesten we ook omhoog lopen maar aan het eind had ze toch wel moeite en moest ze even staan mediteren of zoiets. Maar het is wel weer goed gekomen. Naar beneden ging beter en werd ze nog beloond met een ijsje hihihi. Gelukkig gaat het met Chico ook goed maar dat hadden we wel verwacht, hij zal wel door en door verwent worden hihihi.
    Wij hebben zeker naar ons zin ondanks dat het 2 dagen minder weer was met wat regenbuien, gelukkig niet de hele dag aan een stuk door. Maar het gekke is omdat het zo mooi is hier en je er op gekleed bent maakt de regen eigenlijk niet zo uit.

Groetjes van ons en nog veel leesplezier ook voor Joop en Suze

• 25 Juli 2011 - 18:15

BJÖRN (beer!):

Nou,wij zijn net uit Griekenland gekomen! Vlucht was aangenaam. Heerlijke tempraturen! NEDERLAND:nat,saai weer,bewolkt,nou je hoort het al... Nog een fijne resterende vakantie!!!!!

• 25 Juli 2011 - 20:23

Henneke Van Laere:

Hoi Björn,

Leuk dat je wat hebt geschreven, dus jullie hebben een leuke vakantie gehad en lekker weer.
    Jammer dat het weer in Nederland wat minder is. Maar het wordt volgens mij wel beter, nog even geduld. Leuk dat we jou hier nog even tegen kwamen hihihih!!!

Groetjes van ons