Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Oslo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

28 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Vanmorgen na het ontbijt naar Oslo vertrokken. We zaten al snel in Noorwegen en moesten nog 300 km rijden. Het was echt supermooi in Noorwegen. We reden langs veel Bergen en meren. De bergen waren hier hoger en ruiger. We kwamen onderweg veel elanden op de weg tegen en moesten dan ook vaak stoppen totdat ze van de weg gingen. Ze blijven heel leuk, soms lopen ze echt heel spastisch en hebben van die lieve koppen. Ook liepen hier onderweg koeien over de weg zonder iemand erbij. Ergens weer verder door lagen ze gewoon met een stuk of tien op de weg uit te rusten hihihi was echt geen gezicht. Onderweg hebben we ergens geluncht op een parkeerplaats aan een picknicktafel. Ik had lekker tonijn gemaakt die hebben we op stokbroodjes gedaan mmmmmmmmm., dat smaakte wel. Daarna weer verder met de reis. Het was onderweg heerlijk weer 28 graden. Toen we in Oslo aankwamen begon het echt heel hard te plenzen. Ik had net ingecheckt. We moesten de auto op onze parkeerplek zetten die we hadden gereserveerd die ochtend. Toen het wat minder regende zijn we uit de auto gegaan en naar onze kamer. Het is een mooie kamer met keukentje erbij. Even een kop koffie gedronken en lekker gaan wandelen. Aan de overkant van ons hotel begint het Slotpark, daar wandel je doorheen en al heel snel sta je voor het paleis en de wachters ervoor. Er liggen hier heel veel bloemen voor de slachtoffers van de bomaanslag en Utoya. Onder aan de trap is een groot hart van bloemen gelegd. Daar vandaan loopt er een lange slinger tot over de weg naar het centrum toe met bloemen en kaarsje. In het centrum op verschillende plekken liggen zoveel bloemen en brieven het is niet te geloven. Bij de Kathedraal is het helemaal een bloemenzee. Ik word er steeds weer stil van zoveel indruk maakt het op je. Bij de kathedraal staat een filmploeg met reporter van RTL rechtstreeks te praten met de studio. Ik maak hier een filmpje en foto van. Wel grappig dat je daar dan staat, terwijl je het anders op de tv ziet. Het centrum van Oslo is heel erg mooi en gezellig, veel terrassen, restaurants en leuke winkels. Het is heel erg druk en gezellig. Op de plekken na waar de bloemen liggen. We eten wat bij Mc Donalds, dat wilde Melanie graag. Daarna wandelen we verder langs de winkels en eten een lekker ijsje bij Ben en Jerry's. Zoveel lekkere smaken mmmmmmmmmmmm. Met ons ijsje lopen we terug naar ons hotel via het paleis, door de paleistuin heen dan oversteken naar ons hotel. Nog even wat foldertjes scoren die we op ons gemak gaan lezen in onze hotelkamer.