laatste dag in IJsland - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu laatste dag in IJsland - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

laatste dag in IJsland

Blijf op de hoogte en volg Henneke

02 Augustus 2012 | IJsland, Selfoss

30 juli
Vanmorgen gedoucht met zwavelhoudend water, al het water hier ruikt naar het water van de bronnen van de geyser. Eerst had ik de douchecabine dicht maar toen stikte ik zowat de moord. Toen heb ik de deuren van de douchecabine opengezet. Het raam van de douche wijd open. Als ik mijn hoofd dan onder de douche hield, hield ik mijn adem in. Daarna weer uitademen en snel even mijn hoofd buiten de douchecabine naar het raam toe om even frisse lucht te happen. Zo heb ik heel snel kunnen douchen. Wat een crime zeg!!!
Uncle Edwin en auntie Bianca hadden het heel gezellig vanmorgen, eerst kwamen Amber en Björn gezellig bij hun op de kamer kletsen, Zoey was al wakker. Melanie die bij hun op de kamer sliep werd ook wakker en Melissa kwam er toen ook gezellig bij. Zo hadden zij gezellig een heel kinderkoor op hun kamer. Ze vonden het allemaal heel erg gezellig….
Nadat iedereen gedoucht en niet gedoucht had, in het andere huisje was het echt te vies om te douchen…..zijn we in de kantine gaan ontbijten. Het ontbijt was prima, lekker brood, kaas vleeswaren en zoetwaren, eieren, yoghurt, melk, cruesli, cornflakes en verschillende soorten fruit. Na het ontbijt zijn we gaan rijden door het Tingviler National park. Waar we op zoek gingen naar de kloof tussen 2 tektonische platen in de aarde. De ene kant van de kloof is IJslandse continent en de andere kant is Amerikaans continent. Deze hebben we niet kunnen vinden. Wel hebben we het huis waar het parlement in gezeteld is. We zijn vanaf de parkeerplaats daarheen gewandeld. Toen weer verder naar Reykjavik het regende dus wilde we iets binnen doen. We zijn naar een overdekt winkelcentrum gegaan en hebben daar wat geshopt en gegeten. Kleding is best wel duur daar vergeleken bij ons. Om 14.30 zijn we naar de airport gereden waar we gingen inchecken en nog even wat drinken. Om 17.15 gingen we de lucht in op weg naar Toronto Canada. We vlogen over Groenland het was superhelder dus we konden de grote ijs gletsjers zien liggen, een mooi landschap met veel ijs/sneeuw. Toen we de koffers hadden stonden we nog een tijd te wachten op de buggy maar die kwam maar niet. Uiteindelijk kwamen we erachter dat die ergens achter de band op de grond lagen. Stonden we gewoon voor niets te wacht. Buiten gekomen moesten we naar plek nr. 29 lopen daar was een hokje waar wij ons moesten melden voor de taxibus die wij besteld hadden. Binnen 5 minuten stond deze voor onze neus. We hadden een aardige chauffeur die op zijn praatstoel zat. Hij vertelde ons heel veel over Toronto. Liet ons grote foto´s zien van de Niagara Falls. Hij wees ons aan waar het honkbalstadium van de Toronto Blue Jays lag en de Hall of fame van ijshockey. In het hotel aangekomen gingen we inchecken Yvonne vroeg of het zo laag mogelijk kon, we zouden eerst op de 17e verdieping komen. Maar nu kregen we de 7e verdieping omdat ik hoogtevrees heb. Ik had er niet aan moeten denken om op de 17e de kamer te hebben. We hebben onze koffers naar onze kamer gebracht en zijn toen beneden even gaan drinken. De dames hadden een Frappechino caramel want er zit een Starbucks in het hotel. Na het drinken zijn we naar bed gegaan en zit ik nu om 4.25 uur Nederlandse tijd, 22.25 uur Canadese tijd nog even het verslag te typen. In IJsland waar we vanmorgen vertrokken zijn is het nu 2.25 uur. René en Melissa slapen al, we kunnen geen wifi krijgen op de laptop want de signalen zijn niet zo sterk..