Grövelsjön - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu Grövelsjön - Reisverslag uit Idrefjäll, Zweden van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

Grövelsjön

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henneke

24 Juli 2011 | Zweden, Idrefjäll

Vanmorgen ontbeten daarna even wat relaxen en wachten op de was die aan het draaien was. Vanmiddag met de auto naar Grövelsjön gereden het regende wat onderweg maar daar werd het uitzicht niet minder om. Het is echt supermooi waar je ook kijkt. Het is net of we weer met de camper door Canada rijden het lijkt zoveel op het Westen van Canada alleen de gletsjers met zijn sneeuwtoppen heb je hier niet. Onderweg komen we weer elanden tegen het is zo leuk om die beesten te zien. Ze zijn zo mooi en die geweien zien er zo donzig uit. Onderweg rijden we langs een zijtak van het Grövelsjönlake. We gaan aan de kant om een foto en filmpje van de waterval in de rivier te maken. Dan gaan we weer verder. We komen aan bij het Grövelsjönlake, daar parkeren wij onze auto en gaan een van de vele routes wandelen. Het is gelukkig zonnig en droog. Het is hier heel erg mooi en rustig we lopen hier helemaal alleen met ons vieren en genieten van de rust en al het moois om ons heen. Melissa en Melanie maken close-up foto's van paddenstoelen e.d.. Op de terugweg loop ik achteraan en pak wat dennenappels deze gooi ik naar voren en probeer René te raken, het lukt mij steeds niet. De laatste gooide ik wat harder en PATS ja hoor boven op zijn oor HIHIHI. Au zegt hij en kijkt om zich heen, ik lig helemaal in een deuk, Melissa en Melanie ook. Als we terug zijn lopen we nog naar het meer om foto's te maken. Melissa, Melanie en René gooien met steentjes in het water en proberen ze te laten stuiteren op het water. René lukt het om ze 3 keer op het water vooruit te laten stuiteren. Dan gaan we een ijsje eten. Buiten zitten we op een bankje te genieten van ons ijsje begint het zachtjes te druppelen. Gelukkig zijn we uit gewandeld en gaan we weer terug. Als we op de terugweg in de auto rijden staat er een Nederlandse auto stil langs de weg, er zwaait iemand uit het raam en er komt een man aan lopen uit een zijpad. Ik zei al tegen René er staat vast een eland. Wij stopten achter de auto, en zagen aan de overkant wel 6 elanden volgens mij bij elkaar. Ik foto's nemen en filmen. Doet de man ineens zacht naar mij pssst pssst. Ik kijk, hij wijst naar de andere kant. Daar waren wel een stuk of 12 bij elkaar. Shit helaas waren mijn batterijen leeg. Ik heb nog filmpjes met Melissa haar mobiel gemaakt. Daarna gingen we weer verder en kwamen nog veel meer elanden tegen. Het was 18.00 uur, ik denk dat ze om deze tijd wat meer langs de weg te vinden zijn want we zagen er zo veel, niet te geloven.
Bij het huisje aangekomen hebben we bij onze Turkse vriend nog broodjes kebab gehaald met Knoflooksaus en koolsalade. Tzatziki hadden we nog van gisteren (zelf gemaakt)mmmmmmmmmmm!!! René en Melanie zitten nu te jokeren, Melissa zit op skype met haar vriendin Emma te lullen die in Engeland op vakantie is.

Groetjes van ons allen