1e dag Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu 1e dag Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

1e dag Reykjavik

Blijf op de hoogte en volg Henneke

28 Juli 2012 | IJsland, Reykjavik

Vandaag vertrokken wij om 10.15 met het taxibusje naar Schiphol. Het was er superdruk, de drukste dag van het jaar. Nadat we eindelijk onze koffers kwijt waren konden we aansluiten in de lange rijen voor de controle. Het leek wel een pretpark zoveel rijen waren er uit gezet..haha
Toen we eindelijk allemaal er doorheen waren, werd Edwin zijn tas eruit gepikt om grondig onderzocht te worden. Alles werd er uitgehaald en nagekeken. Zelfs de tasjes waar de fotocamera e.d. inzaten werden helemaal nagekeken.
Toen we er eindelijk allemaal doorheen waren gingen we even wat drinken daarna nog even wat shoppen. Toen was het snel tijd om naar de gate te gaan. Daar moesten we nog even wachten voordat we het vliegtuig in mochten.
Het was een rustige vlucht en in Reykjavik hadden we direct onze koffers toen we aan kwamen lopen. Dat ging echt supersnel. Maar toen we buiten kwamen was er niemand van het verhuurbedrijf. Dan maar even wachten en ja hoor daar kwam al iemand maar die had nog geen busje voor ons allen bij ons. Hij nam de mannen mee naar het kantoor 5 minuten rijden waar ze de bus mee zouden krijgen. De bus was net helemaal nagekeken op olie e.d. toen kregen de mannen van het verhuur bedrijf de motorkap niet goed dicht. Hierdoor kwamen onze mannetjes pas een uur later bij ons op het vliegveld. Wij alle koffers erin doen en toen konden we eindelijk op weg naar Reykjavik centrum alwaar ons mooie appartement is. Snel de koffers naar binnen en dan het centrum in. Even door de gezellige straat wandelen waar je veel alternatieve winkels en mensen ziet. Uit een steegje klinkt muziek, wij gaan kijken en daar staan allemaal mensen op een binnenplein gezellig bij elkaar met een biertje of iets anders bij elkaar. Her en der staan wat mensen kunst te maken op de muren. De muren zitten vol met graffiti, mooie tekeningen.
Dan lopen we verder en gaan ergens wat eten, was echt super lekker het eten vooral de ceasarsalade met kipsaté jammie jammie…
Na het eten lopen we terug, Melissa en ik gaan nog even naar een mooie kerk om foto´s te maken. Dan lopen we weer terug en nemen een lekker ijsje bij een ijssalon mmmm….
We eten ons ijsje op het plein op en luisteren naar de muziek. Als we het ijsje op hebben lopen we terug naar het appartement.
Ik ga later nog met Edwin, Erwin, René en Bjorn naar de haven en maken daar nog wat foto´s . Dan weer terug naar het appartement. Waar we nog even gaan internetten op de laptop. Het was een heerlijke dag geweest. Nu zit ik in mijn bed nog even te schrijven met een lekkere Pinacolada erbij jammie jammie….

Groetjes van Edwin, Bianca, Zoey, Erwin, Yvonne, Amber, Bjorn, René, Henneke, Melissa en Melanie

• 28 Juli 2012 - 10:24

Hennie:

leuk verslag henneke in een dag al veel meegemaaktik volg jullie groet ma

• 28 Juli 2012 - 10:36

Hallo Luitjes:

het was voor 18 jaae terug al een bonte stad.zelfs de daken waren allerlei kleuren. groetjes aan allen de soetjes we horen wel weer

• 29 Juli 2012 - 16:56

Wilma:

Hoi Hen,

Leuk verhaal :-). Veel plezier en ben benieuwd naar het volgende verslag. Dikke kus Wilma

• 30 Juli 2012 - 12:03

Marco & Diana:

Ik zoek de "vind ik leuk" knop.... ;-)
    Klinkt al goed voor zo'n eerste dag! Veel plezier en groetjes aan allen!

P.S. vergeet niet te song-pop-en!! :P hahahahaha...

Marco & Diana

• 31 Juli 2012 - 11:18

Rina:

Net het eerste reisverslag gelezen, ben heel benieuwd naar het vervolg.
    Heel veel plezier voor jullie allemaal.