3e dag in IJsland - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu 3e dag in IJsland - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Henneke Laere - WaarBenJij.nu

3e dag in IJsland

Blijf op de hoogte en volg Henneke

02 Augustus 2012 | IJsland, Höfn

3e dag IJsland
Vanmorgen lekker ontbeten, daarna zijn we naar het ijsschotsenmeer gereden om nog wat foto´s te maken met zonnig weer. Geeft dan toch weer een ander effect op het ijs. Nadat we foto´s hadden genomen zijn we verder gereden, want we hadden nog een aardige rit voor de boeg. Bij Dyrholaey gingen we naar het lavastrand toe. Aan de linkerkant van de parkeerplaats was een groot strand maar we konden daar niet echt komen, omdat we op een hoge klif zaten boven het strand. Rechts van de parkeerplaats konden we naar beneden lopen naar een kleiner strand. Björn ging in het lavazand liggen en Zoey ging zitten en in het zand graven. We liepen verder tot bij het water waar Melanie, Amber en Björn stenen in het water gingen gooien. Het was er heel erg mooi er en zag er wel apart uit met dat zwarte zand. Na een tijdje wandelden wij weer terug naar onze bus waar we onze weg weer verder gingen tot aan de Skogafoss waterval. Waar we wat wilden gaan eten bij het Hotel Skogafoss. We gingen binnen aan tafel zitten, het was er superchique. De prijzen waren er dan ook naar toen we op de kaart keken. Er was ook niet veel op de kaart voor de lunch. Toen zijn we een voor een weer naar buiten gegaan. Net iets verder zat er van het hotel nog een ander tentje waar ze meer en betaalbaar eten op de kaart hadden, daar hebben we heerlijk gegeten. Ik heb na het eten nog wat foto´s gemaakt van de waterval. Toen zijn we weer verder gereden tussen de lavavelden in. Voordat we naar onze huisjes bij camping Uthlid gingen zijn we naar de Gulfoss waterval gegaan. Echt een mooie en grote waterval. Het water denderde met veel geweld naar beneden in een volgende verdieping waar ook weer water verderop naar beneden denderde. Edwin, Yvonne, Erwin, Bjorn, Amber, Melanie en René zijn nog naar de klif boven de waterval gelopen. Bianca, Zoey en ik zijn met de trappen weer naar boven gegaan waar de parkeerplaats was. Toen iedereen weer boven was zijn we naar de Strokkur geyser gegaan. Daar liepen we langs een veld met allemaal kleine waterbronnen waarin het borrelde en warmterook vanaf kwam. Het zwavelhoudende water was tussen de 80 en 100 graden. Verder doorlopen kwamen we bij de grote geyser Strokkur. De geyser begon net te spuiten, ik had geen tijd om een foto te nemen. We hebben toen een goede plek uit gekozen en stonden met onze fototoestel klaar om een mooie foto te maken. Ik heb 2 filmpjes en 4 foto´s gemaakt. Telkens moesten we weer wachten totdat de geyser ging spuiten om een foto te nemen. Het duurde ongeveer 3 a 4 minuten soms iets sneller. Wat is het apart om dit te zien eerst krijg je zo´n grote bel, het water bubbelt dan omhoog, en dan ineens splash daar spuit hij omhoog en dan ontstaat er een wolk van damp. We hebben bij het restaurant nog onze avondeten gegeten voordat we verder gingen om in te checken bij de camping. We gingen de weg in die de eigenaar ons had gemaild en kwamen bij het blauwe kerkje zoals hij had gezegd. Maar daar zeiden ze dat we een afslag eerder moesten hebben. Wij weer terug gereden naar een weg daarvoor en kwamen uiteindelijk aan de goede kant. Daar was een kantine waar Edwin zich ging melden. Edwin kwam met 2 sleutels terug dus we zaten goed. Toen waren we eindelijk bij het huisje, op de veranda stond een jacuzzi. Het water van de jacuzzi stonk naar het zwavelwater, rotte eieren…..De meubels waren oubollig en viel nog net niet uit elkaar. De douche zag er echt niet uit, daar kon echt niet in gedoucht worden. Bij het andere huisje was wel een schone douche. Alle kinderen wilde bij Uncle Edwin en Auntie Bianca in het huisje slapen. Erwin, Yvonne, René en ik sliepen toen in het andere huisje en waren kinderloos hahahaha. Ik hoop niet dat een van de kids ziek word en moet kotsen….hahaha..We hebben in de woonkamer nog wel gezellig gezeten en grapjes gemaakt over het huis en de geur. We kregen echt de slappe lach en de tranen liepen over onze wangen. Björn vroeg of hij het water kon drinken, ik zei uit de gein ja hoor, dan laat je morgen in het vliegtuig een boer dan loopt gelijk het hele vliegtuig leeg en hebben wij alle ruimte hahaha….Ik heb nog een paar baileys gedronken voor het slapen en ben toen naar bed gegaan om het verslag te schrijven.
Groetjes Henneke en the gang
Ik heb b.t.w, voor de uitstekende accommodatie 100 broccolipunten gekregen hahaha